/ Yazar: admin / SGK Teşvikleri/ 6111 • 6111 SAYILI KANUN TEȘVİKİ • 6111 sayılı kanun • 6111 sayılı kanun 2016 • 6111 sayılı kanun 2017 • 6111 sayılı kanun metni • 6111 sayılı kanun nedir • 6111 sayılı kanun sgk teşvik • 6111 sayılı kanun tebliği • 6111 sayılı kanun teşvik • 6111 sayılı kanun teşvik hesaplama • 6111 teşviki/ 0 Yorum
6111 SAYILI KANUN TEȘVİKİ
4447 sayılı Kanun Geçici Madde 10 – (Ek: 13/2/2011-6111/74 md.)
31/12/2015 tarihine kadar ișe alınan her bir sigortalı için geçerli olmak üzere, bu maddenin yürürlük tarihinden itibaren özel sektör ișverenlerince ișe alınan ve fiilen çalıștırılanların; ișe alındıkları tarihten önceki altı aya ilișkin Sosyal Güvenlik Kurumuna verilen prim ve hizmet belgelerinde kayıtlı sigortalılar dıșında olmaları, aynı döneme ilișkin ișe alındıkları ișyerinden bildirilen prim ve hizmet belgelerindeki sigortalı sayısının ortalamasına ilave olmaları ve bu maddede belirtilen diğer koșulları da sağlamak kaydıyla, 5510 sayılı Kanunun 81 inci maddesinde sayılan ve 82'nci maddesi uyarınca belirlenen prime esas kazançları üzerinden hesaplanan sigorta primlerinin ișveren hisselerine ait tutarı, ișe alındıkları tarihten itibaren İșsizlik Sigortası Fonundan karșılanır.Bu maddede sayılan belge ve nitelikler nedeniyle destek unsurundan yararlanabilmek için sigortalıların sahip oldukları mesleki yeterlik, mesleki ve teknik eğitim veren orta veya yüksek öğretim kurumları veya Türkiye İș Kurumunca düzenlenen işgücü yetiştirme kurslarına ilişkin belgelerde belirtilen meslek ya da alanlarda ișe alınmaları ve/veya çalışıyor olmaları gerekir. Bu maddenin uygulanma süresi, 28/12/2015 tarihli ve 29576 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 21/12/2015 tarihli ve 2015/8321 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Eki Kararın 1 inci maddesiyle 31/12/2020 tarihine kadar uzatılmıștır. Bu maddeyle sağlanan destek unsurundan aynı sigortalı için bir kez yararlanılabilir. Sigortalı, destek süresini tamamlamadan ișsiz kalması halinde, kalan süreden yeniden yararlanamaz. Ancak ikinci fıkranın (a) bendi kapsamına girenlerin, aynı bent kapsamında yeniden ișe alınmaları ve (1) veya (2) numaralı alt bentlerde sayılan belge ve nitelikleri bu dönemde temin etmeleri halinde destekten yeniden yararlanabilirler. Bu durumda ilk yararlanma süresi, ikincisinden düșülür ve toplam yararlanma süresi en son yararlanılan destek için maddede öngörülen süreyi așamaz. İșveren hissesine ait primlerin Fondan karșılanabilmesi için ișverenlerin çalıștırdıkları sigortalılarla ilgili olarak; 5510sayılı Kanun uyarınca aylık prim ve hizmet belgelerini yasal süresi içerisinde Sosyal Güvenlik Kurumuna vermesi,sigortalıların tamamına ait sigorta primlerinin sigortalı hissesine isabet eden tutarını yasal süresi içinde ödemesi ve kapsamagiren sigortalının ișe alındığı ișyerinden dolayı Sosyal Güvenlik Kurumuna prim, idari para cezası ve bunlara ilișkin gecikme cezası ve gecikme zammı borcu bulunmaması șarttır. Sosyal Güvenlik Kurumuna olan prim, idari para cezası ve bunlara ilișkin gecikme cezası ve gecikme zammı borçlarının 6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesine göre tecil ve taksitlendirilmiș veya ilgili diğer kanunlar uyarınca prim borçlarının yeniden yapılandırılmıș ve taksitlendirilmiș olması, bu tecil, taksitlendirme ve yeniden yapılandırma devam ettiği sürece ișverenlerin bu fıkra hükmünden yararlanmasına engel teșkil etmez. Bu madde hükümleri; 21/4/2005 tarihli ve 5335 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin ikinci fıkrası kapsamına giren kurum ve kurulușlara ait ișyerleri ile 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılıKamu İhale Kanununa ve uluslararası anlașma hükümlerine istinaden yapılan alım ve yapım ișleri ile 4734 sayılı Kanundan istisna olan alım ve yapım ișlerine ilișkin ișyerleri, sosyal güvenlik destek primine tabi çalıșanlar ve yurt dıșında çalıșan sigortalılar hakkında uygulanmaz. 5510 sayılı Kanun gereğince yapılan kontrol ve denetimlerde, çalıștırdığı kișileri sigortalı olarak bildirmediği tespitedilen ișverenler bir yıl süreyle bu maddeyle sağlanan destek unsurlarından yararlanamaz. Bu maddeyle sağlanan destek unsuru, 5510 sayılı Kanunun 81 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi uygulandıktan sonra kalan sigorta primlerinin ișveren hisselerine ait oranı üzerinden, bu maddede belirtilen esaslar dikkate alınarak uygulanır. Bu maddede düzenlenen teșvik, 5510 sayılı Kanun kapsamında bulunanlarla aynı șartlarda olmak üzere 506 sayılı Kanunun geçici 2'nci maddesi kapsamındaki sandıkların statülerine tabi personeli için de uygulanır. Fondan karșılanan prim tutarları, gelir ve kurumlar vergisi uygulamalarında gider veya maliyet unsuru olarak dikkate alınmaz.Bu maddede belirtilen destek unsuru;
a) 18 yașından büyük ve 29 yașından küçük erkekler ile 18 yașından büyük kadınlardan; 1) Mesleki yeterlik belgesi sahipleri için kırk sekiz ay süreyle, 2) Mesleki ve teknik eğitim veren orta veya yüksek öğretimi veya Türkiye İș Kurumunca düzenlenen ișgücü yetiștirme kurslarını bitirenler için otuz altı ay süreyle, 3) (1) ve (2) numaralı alt bentlerde sayılan belge ve niteliklere sahip olmayanlar için yirmi dört ay süreyle, b) 29 yașından büyük erkeklerden (a) bendinin (1) ve (2) numaralı alt bentlerinde sayılan belge ve niteliklere sahip olanlar için yirmi dört ay süreyle, c) (a) ve (b) bentleri kapsamına girenlerin Türkiye İș Kurumuna kayıtlı ișsizler arasından ișe alınmaları halinde ilave olarak altı ay süreyle, ç) 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında çalıșmakta iken, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten sonra mesleki yeterlik belgesi alanlar veya mesleki ve teknik eğitim veren orta veya yüksek öğretimi bitirenler için on iki ay süreyle, d) 18 yașından büyüklerden bu fıkranın (a), (b) ve (ç) bentlerine girmeyenlerin Türkiye İș Kurumuna kayıtlı ișsizler arasından ișe alınmaları halinde altı ay süreyle uygulanır.
Destekle ilgili daha fazla bilgi için; LÜTFEN BİZİMLE İRTİBATA GEÇİNİZ.
Bu gönderinin yorumları kapatılmış.